۱۳۹۲ فروردین ۱۴, چهارشنبه

مصطفی صابر: آمینا، مبصرها، بی بی سی و شرکا!


آنها که با مسخرگی میگفتند "اگر اعتراض عریان خوبست، پس خودتان لخت شوید"! آنها که هزار و یک بهانه می آوردند که این اعتراض عریان اینجایش کج است و آنجایش "سکولاریستی" و "فمینیستی" است، حالا در مقابل فتوای شلاق و سنگسار "آمینا تیلر" دختر تونسی چه دارند که بگویند؟ یا باید کنار نرینه های اسلامی قرار بگیرند؛ یا باید از خجالت سرشان را پایین بیندازند و بیشتر به غار کهف خود بخزند؛ و یا شجاعت بخرج دهند و در کنار آمینا قرار گیرند و به صف این اعتراض بپیوندند! 


می بینید که دنیا بدجوری قطبی است. یا شما با تمام وجود علیه بردگی جنسی حاکم بر این جهان نرینه سالار می ایستید و از اعتراض علیه آن دفاع میکنید، یا  اینکه علیرغم هر نیت احیانا خیری هم که داشته باشید سیاهی لشکر کسانی میشوید که میخواهند یک تبعیض و ستم چندین و چند هزار ساله را تداوم دهند. تبعیض و نابرابری جنسی. تبعیضی که از محیط کار تا بیخ خانه، از مدرسه و دانشگاه تا دادگاه و زندان و ارتش، از مهمانی های مجلل برده داران عصر ما تا  کوچه و خیابان تا روسپی خانه های سراسر جهان، از حرم فاطمه زهرا و امام رضا گرفته تا جنگ های آفریقا و میدانهای بمبئی و قاهره در هر لحظه دارد زن را تحقیر میکند، مورد ستم و تبعیض قرار میدهد، محروم میکند، ممنوع میکند، استثمار مضاعف میکند، مورد تجاوز و دست درازی جنسی قرار میدهد، مثله میکند، میکشد، شلاق میزند، در چادر و چاقچور میکند، سنگسار میکند، صورتش را خونین و مالین میکند و کل جامعه بشری را، چه زن و چه مرد را، در قعر قهقرای بردگی جنسی نگه میدارد. قهقرایی که بعضا به آن عادت کردیم و آنرا وضعیت طبیعی بشر میپنداریم. بردگی که همواره رکنی از استثمار و بردگی طبقاتی طی تاریخ بوده و اکنون نیز عمیقا به تار و پود سرمایه داری و بازار و سود و تجارت و البته بردگی مزدی جهانی گره خورده است. 

نمی شود ته صحنه ایستاد و ژست مبصر و مصلح و "موبدان سرخپوش معبد تاریخ" به خود گرفت و برای تلاش های جریاناتی مثل گروه فمن و حزب کمونیست کارگری و مریم نمازی و مینا احدی پیف پیف کرد و عملا با اسلامیون با مرتجعین با ملی مذهبیون، با اصلاح طلبان مذکر و مونث  و با امثال بی بی سی همراه نشد. بخود آیید دوستان! این جهان نابرابر را باید تغییر داد. اعتراض عریان پیکان جنبشی بس عظیم تر و همه جانبه تر علیه این جنایت ممتد و لاینقطع علیه نیمی از بشریت و به این اعتبار کل بشریت  است که به قدمت "تمدن" و "تاریخ" است. به اعتراض ما بپیوندید!

یک کار مهم که در این رابطه باید کرد، علاوه بر رسوا کردن اسلام سیاسی، آخوندها و جمهوری اسلامی ضد زن، همچنین افشای جریاناتی نظیر بی بی سی و طیف ملی اسلامی ها و سلطنت طلبان و کل اپوزیسیون راست ایرانی است که اساسا چشم شان را بر جنایاتی نظیر اعلام فتوای شلاق و سنگسار "آمینا تیلر" می بندند. برای اینها، حتی آنهایی که روزی میخواستند "یک میلیون امضاء" راه بیندازند، کاری که آمینا کرده جزو محرمات و ممنوعات است. اینها که ساعتها برنامه های رادیویی و تلویزیونی را صرف تبلیغ آخوند منتظری بعنوان "پدر حقوق بشر ایران" میکنند، متحدین "دمکرات" و "حقوق بشری" همان ملای سلفی اند که حکم رجم آمینا را داده است. باید توطئه سکوت این مدافعین مودب و ملایم وحشی گری اسلامیون علیه زنان را افشاء کرد. باید در مدیای اجتماعی در سایت های اینها و روی خط رادیو و تلویزیون اینها رفت و سکوت شان در قبال جنایات ضد زن را به چالش کشید. باید به اینها گفت خانم ها و آقایان دنیا عوض شده است، شما نمی توانید سرتان را زیر برف کنید. بسیاری از رسانه ها دارند از روز چهار آوریل  بعنوان روز دفاع از آمینه (که توسط مریم نمازی و گروه فمن فراخوان داده شده) حرف میزنند. شما نمی توانید خودتان را به کوچه علی چپ بزنید و در این مورد سکوت کنید و در عوض مثلا  برای آمدن خاتمی و تجدید رویای دوم خرداد وراجی کنید.  نه فقط نمی شود جمهوری اسلامی اصلاح شده و "مردی با عبای شکلاتی" را به خورد مردم داد، که اصولا نگاه داشتن هرگوشه ای از زن ستیزی و مردسالاری و اخلاقیات نرینه سالار حاکم و یا حفظ و پروار کردن آخوند خوش خیم و درباری دوره اش بسر آمده است. اعتراض آمینه همچون اعتراض علیا المهدی و چون اعتراض وقفه ناپذیر زنان در ایران علیه حجاب اسلامی و انقیاد جنسی و بسیاری نمونه های دیگر، اعتراض به یکی از سیاه ترین جلوه های وضعیت تیره و تاری است که به بشر امروز تحمیل کرده اند. باید در اینگونه لحظات حساس از این خانم و آقایان "حقوق بشری"، "دمکرات"، "اصلاح طلب"، "ملی اسلامی"، "کوروش پرست" و غیره عکس گرفت و ارتجاع و همراهی شان با بردگی جنسی را به همه نشان داد.  (۲۷ مارس ۲۰۱۳)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر